Backup / Archiwizacja
Główna zakładka wyświetlająca listę komputerów, które zostały wyznaczone do backupu. Przy każdym komputerze widoczny jest aktualny status, termin ostatniej i następnej archiwizacji. W tym miejscu można uruchamiać i zatrzymywać zadania archiwizacji.
Replikacja kopii zapasowych
Program pozwala na replikację archiwów z dysków serwera backupu w inne miejsce. Replikacja zwiększa bezpieczeństwo przechowywanych kopii zapasowych i umożliwia szybsze uruchomienie zapasowego serwera backupu. Archiwa mogą być automatycznie powielane na dodatkowy dysk twardy, dysk sieciowy, serwer FTP – napędy dyskowe, na płyty CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, HD-DVD, Blu-Ray – napędy optyczne oraz na taśmy LTO, DDS, DAT – napędy taśmowe.
Odzyskiwanie danych
Zakładka Odzyskiwanie służy do przeglądania zgromadzonych kopii bezpieczeństwa i do odzyskiwania z nich danych. Ferro Backup System umożliwia przeprowadzanie archiwizacji pełnej oraz archiwizacji różnicowej. Niezależnie jednak od typu archiwizacji wybranego dla danej stacji roboczej odzyskiwanie danych odbywa się zawsze w ten sam, przyjazny dla użytkownika, sposób.
Monitor sieci
Zakładka Monitor sieci służy do kontroli pracy serwera TCP. Znajdują się w niej dwa pola informacyjne. Jedno zawiera statystki serwera TCP a drugie listę aktywnych (podłączonych do serwera archiwizacji) stacji roboczych.
Dziennik zdarzeń
Dziennik zdarzeń służy do sprawdzania poprawności działania Systemu i wyszukiwania przyczyn ewentualnych problemów. W zakładce Dziennik zdarzeń można na bieżąco śledzić wszystkie generowane zdarzenia dotyczące działania całego Systemu (serwera jak i stacji roboczych), takie jak: błędy, ostrzeżenia i informacje. Wszystkie zapisane zdarzenia można filtrować według typu zdarzenia oraz nazwy komputera, którego dana informacja dotyczy.
Raporty
Raporty ułatwiają analizę działania Systemu. Zmniejszają konieczność ciągłego nadzoru nad Systemem i analizy zapisów Dziennika zdarzeń. Raporty są generowane w postaci kodu HTML, a następnie ładowane do kontrolki Internet Explorer osadzonej w programie FBS Server. Przy wykorzystaniu Alertów administracyjnych, raporty mogą być automatycznie generowane i wysyłane na wskazany adres e-mail lub do serwera FTP/WWW.
Ustawienia serwera backupu
Zakładka Ustawienia umożliwia konfigurowanie ustawień serwera backupu, takich jak: główny magazyn przechowywania archiwów, kontrolę dostępu do konsoli sterowania, alerty administracyjne, zasoby sieciowe, skrypty wykonywane na serwerze backupu i hasła szyfrowania archiwów.